آنچه خواهیم خواند
10 نکته اصلاح سبک زندگی سالم در محیط کار
سبک زندگی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است و بحث در مورد آن گسترده خواهد بود. این شامل هر کاری است که یک فرد به عنوان یک موجود زنده در طول شبانه روز انجام می دهد. عاداتی مانند برنامه خواب، رژیم غذایی و روتین های مراقبت از خود ترکیب شده که سبک زندگی ما را می سازد. با گسترش به محل کار ما، نقش بسیار تعیین کننده ای در بهره وری و رضایت شغلی ایفا می کند. از آنجایی که هر چیز خوب به زمان نیاز دارد، حمایت از یک سبک زندگی سالم مستلزم تعهد، نظم، انگیزه و اراده قوی است. همین امر در مورد پیروی از یک سبک زندگی سالم در محل کار نیز صدق می کند.
در این مقاله، قدرت ذاتی سبک زندگی سالم در محل کار را بررسی خواهیم کرد. همچنین باید از تاثیر آن بر بهره وری و رضایت شغلی یاد بگیرید.
آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد " 10 نکته اصلاح سبک زندگی سالم در محیط کار " است، ما در فروشگاه اینترنتی ناوان امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام مشتریان باشیم که، قصد دارند از فروشگاه ناوان خرید کنند.
سبک زندگی سالم برای شما چیست؟
اکثریت جمعیت در مورد آنچه سبک زندگی سالم مستلزم آن است، بدون ابهام است و آن را می شناسد. سبک زندگی سالم مجموعه ای از رفتارهایی است که سلامت جسم، ذهن و روح را تضمین می کند. کلید یک سبک زندگی سالم ورزش منظم، خوردن غذاهای مغذی و کاهش مصرف قند و دخانیات است. کارشناسان همچنین کاهش استرس و زمان تماشای صفحه نمایش و اطمینان از خواب کافی برای حفظ یک سبک زندگی سالم را توصیه می کنند. با این حال، سبک زندگی سالم به عوامل متعدد دیگری از جمله نحوه و مکان زندگی افراد بستگی دارد. یک یادآوری مهم در مورد آنچه که یک سبک زندگی سالم را تشکیل می دهد، این است که تلاش برای آن نباید به خودی خود به یک بار تبدیل شود. سرمایه گذاری روی یک سبک زندگی سالم باید به راحتی از نظر مالی و سایر قابلیت ها قابل دسترسی باشد.
بنابراین، متخصصان سلامتی اصرار دارند که در حد ظرفیت محدود خود، بهترین کاری را که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید، انجام دهید.
اهمیت سبک زندگی سالم در محل کار
چرا سبک زندگی سالم در محل کار اهمیت دارد؟
یک کارمند به طور متوسط 1892 ساعت در سال را در محل کار می گذراند. بنابراین، ریاضیات در مورد تأثیر کار بر سبک زندگی یک کارمند ساده است. یک سبک زندگی سالم قابل دستیابی در محل کار دارایی هر کارمندی است. یک سبک زندگی سالم همیشه پشتوانه شما خواهد بود. امروزه ترویج چنین سبک زندگی یک سرمایه گذاری استراتژیک تجاری برای کارفرمایان است. امروزه محل های کار شاهد افزایش علاقه به ترویج سبک زندگی سالم کارکنان است. یکی از دلایل آسان همبستگی بین بهره وری، عملکرد کاری و کارایی است.
تحقیقات امروزی بر اهمیت کارفرمایانی که ترویج سبک زندگی سالم و رفاه بیشتر را برای جذب و حفظ استعدادهای نسل جدید در اولویت قرار می دهند، تاکید می کند.
فواید سبک زندگی سالم
اکنون که فواید بی شمار سبک زندگی سالم را می دانیم، اجازه دهید نقش کارفرما در ترویج آن را درک کنیم. ترویج اختصاصی یک سبک زندگی سالم کارمند، راه طولانی را به سوی ایجاد یک فرهنگ کاری، پر رونق می کند. دادهها میگویند که ترویج یک سبک زندگی سالم در محل کار، بازده سرمایهگذاری بالایی را به همراه دارد. شرکتهای پیشرو اکنون متوجه شدهاند که پرورش فرهنگ رفاه میتواند بازده طولانی مدت سرمایهگذاری را به همراه داشته باشد. این به نوبه خود ممکن است منجر به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی شود. علاوه بر این یک سبک زندگی سالم به عنوان یک فرهنگ، حتی مزیت رقابتی را در چشم انداز تجاری پرحجم امروزی کاهش می دهد. راه های مختلفی برای ترویج سبک زندگی سالم برای کارکنانتان وجود دارد. می توانید به آنها کمک کنید تا آگاهی خود را در مورد آنچه می خورند، میزان تناسب اندام و عادات ناسالم خود افزایش دهند. حتی ممکن است کارفرمایان پوسترهایی حاوی آمار قرار دهند تا کارکنان خود را تشویق کنند تا از سلامتی خود مراقبت کنند. اکنون، بیایید مستقیماً به 10 نکته عملی و واقع بینانه که کارفرمایان می توانند برای پرورش فرهنگ سبک زندگی سالم کارکنان از آنها استفاده کنند، بپردازیم.
10 نکته ترویج سبک زندگی سالم در محیط کار
1) برای سبک زندگی سالم مراقبت های پیشگیرانه را تشویق کنید:
این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که «پیشگیری بهتر از درمان است.» به دلایل درست، این ضرب المثل هرگز اهمیت گذشته را از دست نخواهد داد. به عنوان مثال، مدیریت وزن و کاهش وزن اضافی از بیماری های شدیدی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی جلوگیری می کند. مراکز تناسب اندام در محل می توانند روشی عملی برای تشویق مراقبت های پیشگیرانه باشند. این امر دسترسی آسان کارکنان را تضمین می کند و در زمان و انرژی آنها در رفت و آمد صرفه جویی می کند.
2) یک محل کار بدون دود ایجاد کنید:
داشتن یک محل کار بدون سیگار برای همه افراد مفید است. علاوه بر این، از کارمندان یا کارگران در تلاش برای ترک سیگار حمایت کنید. طبق گفته انجمن سرطان، مصرف دخانیات عامل اصلی سرطان ریه و سایر مسائل مهم سلامتی است. یک محل کار بدون دود می تواند سال ها به زندگی کارمندان شما اضافه کند. در عین حال، شرکت شما به میزان قابل توجهی در هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی صرفه جویی می کند.
3) عادات غذایی سالم را تشویق کنید:
تا جایی که نتوانید تصمیم بگیرید که کارکنانتان چه بخورند و چه نخورند، امنیت کاری را برقرار نکردید. اینجاست که ابزار قدرتمند متقاعدسازی وارد عمل می شود. وقتی نمی توانید برای کسی اقدامی انجام دهید، بر او تأثیر می گذارید تا عمل کند. در زیر به برخی از ابتکارات که می توانید با یک استراتژی متفکرانه و همدلانه انجام دهید اشاره خواهیم کرد.
. گزینه های تغذیه سالم را به راحتی در دسترس قرار دهید:
گزینه های غذایی سالم را در کافه تریاهای محل کار در دسترس و مقرون به صرفه قرار دهید. از آنجایی که کارمندان این غذاها را می بینند، به احتمال زیاد آنها را به جای چیزهای ناسالم انتخاب خواهند کرد.
. تغذیه آگاهانه را ترویج دهید:
حال، چگونه میتوانیم عادات غذایی آگاهانه را القا کنیم، در حالی که ما به ندرت مراقب هستیم؟ اول از همه، بحثی را در مورد فواید فراوان غذا خوردن آگاهانه ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که کافه تریا اداری فاقد هرج و مرج و جادار است تا همین کار را تسهیل کند.
. کلاس های آشپزی مجازی را راه اندازی کنید:
ما اغلب حوصله درست کردن نان، نان تست یا پاستا را نداریم. تشویق به اشتراک گذاری درس های آشپزی مغذی و سالم به صورت آنلاین یا راه اندازی چالش های آشپزی تیمی با چنین دستور العمل هایی. هدف ایجاد انگیزه در کارکنان برای کشف انتخاب های غذایی سالم تر از طریق نوآوری و فعالیت های سرگرم کننده است.
4) وقفه ها و فرصت هایی برای اجتماعی شدن کارکنان فراهم کنید:
تحقیقات نشان می دهد که استراحت در طول روز می تواند رفاه و بهره وری را بهبود بخشد. علاوه بر این، معاشرت در زمان استراحت راهی موفق برای ایجاد تعامل و تنش زدایی است. همچنین میتوان از استراحتها برای دور نگاه کردن از صفحهنمایش یا حتی بستن چشمها برای تمرین ذهنآگاهی استفاده کرد. کارمندان میتوانند در چنین استراحتهایی از مکالمات معنادار با همکاران خود استفاده کنند. کارفرمایان می توانند دوستی های کاری ارزشمند را از طریق فرصت هایی برای اجتماعی شدن بیشتر تسهیل کنند. تبادل مولد کلمات و فلسفه می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و بر مغز و سلامت کلی شما تأثیر مثبت بگذارد.
5) فعالیت بدنی را تشویق کنید:
پزشکان تقریبا همیشه حرکت بدن را به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی پیشگیرانه تشویق می کنند. به عنوان یک کارفرما نیز می توانید همین را ارتقا دهید. کارفرمایان همچنین می توانند چالش های مرحله ای را برای گروه ها و افراد و جوایز تنظیم کنند. به یاد داشته باشید، اجازه دادن به کارمندان برای راه رفتن یا ایستادن در حین کار باعث می شود آنها وظیفه خود را به درستی انجام دهند و به افزایش بهره وری کمک کنند.
کارکنان را تشویق کنید که اغلب از میزهای خود دور شوند. انتشار اطلاعات در مورد خطرات نشستن طولانی مدت، یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش تعامل کارکنان و یک سبک زندگی فعال، کلاس های تناسب اندام گروهی است.
6) ارگونومی اداری که باعث جوانسازی می شود:
یک منطقه با آرامش را به عنوان یک فضای اختصاصی مدیتیشن انتخاب کنید و سلامت روان را تقویت کنید. یک کف تمیز با سالنهای راحت و فضایی آرامبخش میتواند به کارکنان فضایی برای کاهش استرس بدهد.
این اتاق میتواند میزبان فعالیتهایی مانند بازیهای کارتی/رومیزی، کتابهای میز قهوهخوری، کتابهای جذاب و خواندنی سالنهای بازی و... باشد. این فعالیتها به طور موقت حواس کارکنان را از عوامل استرسزا منحرف میکند و آنها را جوان میکند. کارمندان همچنین میتوانند چرت بزنند. یک فضای طراحی شده عمدی با نور طبیعی فراوان و گیاهان داخلی را برای ایجاد یک محیط مثبت و آرامش بخش برای نیروی کار ترکیب کنید.
7) اولویت بندی و اجرای طرح های بهداشت روانی دوستانه:
همانطور که سرپرست خانواده آهنگ خانه را تنظیم می کند، مدیریت در محل کار نیز این کار را انجام می دهد. بهره وری یک محل کار پر رونق برای خود صحبت می کند، سلامت روان کارکنان را تشخیص می دهد، اولویت بندی می کند و روی آن سرمایه گذاری می کند. به عنوان مثال، کارفرمایان ممکن است در مراکز همکاری در محل کار برای نیروی کار خود سرمایه گذاری کنند. اینها می توانند به کارکنان در تمرین یک سبک زندگی سالم کمک کنند. حال، چنین تدارکی چگونه کمک می کند؟
عوامل استرس زا در محل کار شامل ساعات طولانی، انتظارات شغلی نامشخص و ناامنی شغلی است. یک مشاور محل کار در چنین مرکزی می تواند گوش دهد و توصیه های محرمانه ارزشمندی را ارائه دهد.
کارمندان همچنین می توانند در مورد بخش های استرس زا از شغل خود صحبت کنند و تأثیرات ذهنی آنها را ارزیابی کنند. چنین ابتکاری همچنین می تواند تضمین کند که کارمندان شما استرس کار را به خانه های خود منتقل نمی کنند. به این ترتیب، به کارمندان کمک میکنید تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنند، معیاری تعیینکننده از یک سبک زندگی سالم. رفاه کارکنان برای انعطاف پذیری سازمانی، حفظ تعادل، تعادل بین کار و زندگی و موارد دیگر ضروری است. این به بهبود رفاه اجتماعی کمک می کند، حس تعلق بیشتری را تقویت می کند و شکوفایی کلی را افزایش می دهد. چالش های سلامتی نوآورانه و جذاب را برای ترویج عادات سالم انتخاب کنید. از آنها برای تشویق کارکنان به اتخاذ سبک زندگی سالم در محل کار با روحیه ورزشی استفاده کنید.
8) منابع سلامت و تندرستی ثابت را فراهم کنید:
مجمع جهانی اقتصاد می گوید نیروی کار سالم برای تجارت خوب است. منابع سلامت و تندرستی در محل کار شامل جنبه هایی از کار است که برای دستیابی به هدف کاربردی است. چنین منابعی می تواند باعث رشد و کاهش هزینه های روانی و فیزیولوژیکی تقاضاهای شغلی شود. این منابع کارکنان را قادر میسازد تا ظرفیت لازم را برای مقابله با نیازهای کاری ایجاد کنند. کلمه "منبع" همه ابزارهایی است که به یک کارمند کمک می کند تا سلامت و تندرستی خود را بهبود بخشد. در نتیجه، به او در افزایش کارایی، بهرهوری و رضایت شغلی کمک میشود. چنین منابعی از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است. برخی از منابع رایج شامل دسترسی به خدمات سلامت روان، گروههای حمایتی و مشاوره است.
9) از تعادل کار و زندگی از طریق برنامه های انعطاف پذیر پشتیبانی کنید:
تعادل برای افراد مختلف می تواند صدها معنی داشته باشد. اما تقریباً همیشه کلید یک سبک زندگی بهتر، چه شخصی و چه در محل کار است. شرکت هایی که از تعادل بین کار و زندگی حمایت می کنند، شاهد بهره وری بالاتری از غیبت، بیماری های مزمن و بهبود رفاه کارکنان هستند. کارفرمایان و رهبران امروز میدانند که تعادل سالم بین کار و زندگی به همه اجازه میدهد تا در محل کار برتر باشند و به سلامتی خود در خارج از دفتر اهمیت دهند.
10) تقویت مشارکت جامعه برای سلامتی:
می گویند دو مغز بهتر از یک مغز است. از نظر محل کار نیز، بسیاری از شرکت ها کار تیمی و همبستگی تیمی را به عنوان نقاط قوت اصلی خود در نظر می گیرند. از نظر سلامتی نیز، یک جامعه با روحیه بالا در محل کار چیزهای زیادی برای ارائه به هر کارمند دارد. طبق گفته مجله سلامت شرکتی، مشارکت جامعه در زمینه سلامت کارکنان به مشارکت کارکنان در فعالیتها و ابتکاراتی اشاره دارد که آنها را با یکدیگر و جامعه گستردهتر مرتبط میکند.
رابطه سبک زندگی سالم با رضایت کارکنان چگونه است؟
حال، اجازه دهید به رابطه بین رضایت کارکنان و سبک زندگی بپردازیم. در سطح، به راحتی می توان یک سبک زندگی سالم را به فعالیت های بدنی نسبت داد. با این حال، "سبک زندگی" و "سالم" بیشتر به جنبه های ذهنی، عاطفی و معنوی گسترش می یابد. امروزه کارمندان از مشاغلی که فقط غرامت پولی ارائه می دهند ناراضی هستند. آنها همچنین مشتاقانه منتظر مکان های کاری هستند که برای سلامت و رفاه آنها سرمایه گذاری کنند.
رضایت در کار به طور فزاینده ای از منظر تجاری مورد توجه قرار می گیرد و دیگر فقط یک ویژگی زیبا نیست. تحقیقات نشان می دهد که وقتی کارکنان از فرهنگ سازمانی راضی هستند، 77 درصد احتمالاً در کنار کارفرمای خود خواهند ماند. برعکس، زمانی که آنها نیستند، این تعداد به 24 درصد کاهش می یابد. فرهنگ سازمانی، رهبری و تعادل بین کار و زندگی برای رضایت کارکنان ضروری است. از آنجایی که این عوامل عمیقاً تحت تأثیر عوامل انسانی قرار دارند، اولویت دادن به سلامت و تندرستی در اینجا نقش تعیین کننده ای دارد.
کارمندانی که بهزیستی خود را در اولویت قرار می دهند و زندگی سالمی دارند، اغلب عملکرد بهتری از خود نشان می دهند و در مدیریت زمان و سطح استرس خود عالی هستند. در نتیجه، شانس بیشتری برای بهبود انرژی و خطر کمتری برای بیمار شدن دارند.