اینترنت اشیا و فناوری هوشمند, آموزش, کسب و کار و نوآوری, مهارت های فنی و آموزشی

4 روش جدید هوش مصنوعی برای خدمات مشتری

هوش مصنوعی برای خدمات مشتری
laptop-icon-blog ناوان
lazy

آنچه خواهیم خواند

4 روش جدید هوش مصنوعی برای خدمات مشتری

هدف کسب‌ و کارها بیشتر و گسترده‌تر از مشتریان است. کسب‌ و کارها مشتریان وفاداری می‌خواهند که مدام برگردند. خدمات عالی به مشتری کلید این هدف است، زیرا 61٪ از مصرف کنندگان به‌دلیل خدمات ضعیف برند خود را تغییر داده‌اند. اولویت دادن به خدمات مشتری تفاوت واقعی ایجاد می‌کند. شرکت‌هایی که در تجربه مشتری (CX) سرآمد هستند، در مقایسه با شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، دو برابر رشد درآمد کسب می‌کنند.بسیاری از سازمان‌ها در‌حال حاضر هوش مصنوعی (AI) را برای بهبود CX در محیط‌های مرکز تماس خود و بالا بردن کیفیت کلی خدمات خود به‌کار می‌گیرند. هنگامی که هوش مصنوعی به‌درستی مستقر شود، تقریباً هر جنبه‌ای از خدمات مشتری را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان مثال، نمایندگان مجازی مرکز تماس هوشمند می‌توانند مشتریان را قادر سازند تا به پرسش‌های خود پاسخ دهند و مسائل را به‌طور مستقل حل کنند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هم‌چنین بینش‌های مهم و تجزیه و تحلیل تجربه مشتری را ارائه می‌دهند که به بهبود عملکرد نماینده در آینده و تعاملات کلی با مشتری کمک می‌کند.

آن‌چه از پیش روی شما می‌گذرد در‌مورد " 4 روش جدید هوش مصنوعی برای خدمات مشتری " است، ما در فروشگاه اینترنتی ناوان امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام مشتریان باشیم که، قصد دارند از فروشگاه ناوان خرید کنند.

چگونه هوش مصنوعی خدمات مشتری را بهبود می‌بخشد؟

هوش مصنوعی اشکال مختلفی دارد و می‌‌تواند به حل بسیاری از مشکلات خدمات مشتری کمک کند. با این حال، برای اکثر شرکت‌هایی که علاقه‌مند به آزمایش هوش مصنوعی هستند، این چهار کاربرد نقطه شروع خوبی هستند، زیرا آن‌ها مشکلات ساده را حل می‌کنند و در عین حال تأثیر زیادی بر تجربه مشتری می‌گذارند.

هوش مصنوعی به مشتریان کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کنند

1. اغلب، مشتریان برای مشکلات رایج با راه‌حل‌های ساده، از مرکز تماس کمک می‌گیرند. با این حال، آن‌ها ممکن است مدت طولانی برای یک راه‌حل ساده منتظر بمانند. در‌حالی که صفحات پرسش‌های متداول و دسترسی به پایگاه دانش محل شروع خوبی برای مشتریانی است که به‌دنبال حل مشکلات خود هستند، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌حل‌های سلف سرویس را به سطح دیگری می‌برند.

به‌عنوان مثال، برخی از راه‌حل‌ها برای تقویت سیستم‌های پاسخ صوتی تعاملی مبتنی بر زمینه (IVR) که قادر به ارائه مشاوره به مشتریان و مسیریابی آن‌ها به عوامل زنده در‌صورت لزوم هستند، بر هوش مصنوعی تکیه می‌کنند.

یا ربات‌های دیجیتال ممکن است با مشتریان چت کنند و آن‌ها را وادار کند تا وضعیت خود را توصیف کنند و پاسخ‌های مرتبط را ارائه دهند. این راه‌حل‌ها می‌توانند 24/7/365 کار کنند و اطمینان حاصل کنند که مشتریان در‌صورت نیاز، پشتیبانی مشتری را دریافت می‌کنند. این می‌تواند زمان‌های صف را کاهش دهد و نرخ‌های تفکیک را در مرکز تماس بهبود بخشد، زیرا نمایندگان زمان بیشتری برای تمرکز بر مسائل پیچیده‌تر مشتری خواهند داشت.

علاوه بر این، راه‌حل‌های سلف‌سرویس می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را در درازمدت کاهش دهند، نرخ ترک تماس را کاهش دهند، باعث رضایت بیشتر نمایندگان شوند و تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند.

هوش مصنوعی هر کارشناس مرکز تماس را به بهترین ایجنت کال سنتر تبدیل می‌کند

2. هوش مصنوعی می‌تواند به نمایندگان پشتیبانی زنده ارائه دهد و به‌عنوان یک همراه در تعامل با مشتریان و کمک به آن‌ها عمل کند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات ارزشمند مشتری را جمع‌آوری کند و آن‌را به‌سرعت به نماینده ارائه کند و به ارائه زمینه مرتبط و به‌روز برای وضعیت مشتری کمک کند.

این کارگزاران را قادر می‌سازد تا تعاملات خود را شخصی سازی کنند که می‌تواند منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری شود.

هوش مصنوعی هم‌چنین می‌تواند چت‌ها، تماس‌ها و سایر تعاملات بین مشتریان و نمایندگان را کنترل کند و هر زمان که مشتریان به یک نماینده جدید منتقل می‌شوند یا از یک کانال ارتباطی جدید استفاده می‌کنند، به‌طور خودکار اطلاعات را منتقل می‌کند. این کار آن‌ها را از مشکل تکرار اطلاعات نجات می‌دهد و به عوامل اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای هموار و ثابت را ارائه دهند.

هوش مصنوعی می‌تواند به عوامل مرکز تماس با ردیابی عملکرد آن‌ها و مقایسه آن با دیگران کمک کند تا بهبود پیدا کنند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند ابزارهای مربی‌گری آسان، تابلوهای امتیازات و بازی سازی را برای حفظ انگیزه و درگیر بودن نمایندگان ارائه دهند و به مدیران کمک کنند از تیم‌های خود حمایت کنند و رضایت مشتری را افزایش دهند.

 

AI دید کاملی را در تجزیه و تحلیل تجربه مشتری در زمان واقعی فراهم می‌کند

3. استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌های خدمات مشتری می‌تواند سطح بالایی از دید را در تجزیه و تحلیل تجربه مشتری به تصمیم گیرندگان ارائه دهد. داشتن داشبوردهای مرکز تماس بی‌درنگ به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا عملیات خدمات خود را به‌صورت پویا نظارت و مدیریت کنند تا بتوانند در حین پرواز وفق دهند تا بهترین تجربه خدمات مشتری را ارائه دهند. دسترسی به تجزیه و تحلیل خدمات مشتری در زمان واقعی از طریق داشبوردهای جامع و قابل درک مرکز تماس، ماندن در سطوح بالای خدمات را بسیار آسان‌تر می‌کند.

مدیران می‌توانند به‌طور مداوم شاخص‌های عملکرد کلیدی، از جمله نرخ حل تماس، میانگین زمان پاسخ‌گویی، و امتیازات رضایت مشتری را زیر نظر داشته باشند، به این معنی که می‌توانند قبل از تشدید مسائل و نقض توافقات سطح خدمات، وارد عمل شوند.

تجزیه و تحلیل خدمات مشتری در زمان واقعی می‌تواند به مراکز تماس کمک کند تا کارکنان را بهینه کنند. تصمیم گیرندگان دید واضحی از حجم تماس‌های فعلی و در دسترس بودن نماینده در نوک انگشتان خود خواهند داشت.

آن‌ها می‌توانند استقرار منابع را بر این اساس تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود که مرکز تماس به‌طور مناسب در زمان اوج و غیر اوج بار پرسنل است و امکان استفاده بهتر از منابع و افزایش کارایی هزینه را فراهم می‌کند. داده‌های بی‌درنگ هم‌چنین می‌توانند به مدیران کمک کنند تا به‌طور فعال مسائل نوظهور را قبل از این‌که از کنترل خارج شوند و به اختلالات بزرگ تبدیل شوند، شناسایی و رسیدگی کنند.

به‌عنوان مثال، اگر یک جهش ناگهانی در حجم تماس یا پیام وجود داشته باشد، آن‌ها می‌توانند علل زمینه‌ای را به‌سرعت بررسی و حل کنند. فرض کنید داده‌ها روند افزایش نارضایتی در بازخورد مشتریان را نشان می‌دهد. در آن صورت، مدیران می‌توانند علت اصلی را شناسایی کرده و به آن رسیدگی کنند، خواه شکاف در دانش خدمات در میان نمایندگان باشد یا یک مشکل مکرر با یک محصول یا خدمات.

lazy

هوش مصنوعی مشتریان را به‌طور هوشمند به مناسب‌ترین نماینده هدایت می‌کند

4. مسیریابی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به مراکز تماس کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان از همان ابتدا در دستان اپراتور مرکز تماس مناسب هستند و نیاز به انتقال چندگانه و تعاملات بعدی را کاهش می دهد.

این می‌تواند نرخ حل و فصل تماس اول را بهبود بخشد و دوره انتظار مشتری را کاهش دهد و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش دهد و نرخ حفظ مشتری بالاتری داشته باشد.

هوش مصنوعی حتی می‌تواند لحن و فوریت صدای مشتری را تجزیه و تحلیل کند تا مشکل را اولویت‌بندی کند، آن‌ها را به یک متخصص ارشد هدایت کند یا حتی یک تشخیص پیشگیرانه را آغاز کند. این فقط تطبیق کلمه کلیدی نیست - هوش مصنوعی زمینه را درک می‌کند و می‌تواند بر اساس احساسات مشتری و شدت مشکل افزایش یابد.

به‌طور مشابه، برای تماس‌های خاص منطقه، هوش مصنوعی فقط به یک عامل محلی متصل نمی‌شود. از داده‌های منطقه‌ای برای ارائه پاسخی آگاهانه‌تر و مرتبط‌تر استفاده می‌کند و از حل‌های سریع‌تر و رضایت مشتری بهتر اطمینان می‌دهد.

مزایای بیشتر خدمات مشتری هوش مصنوعی را کشف کنید

  • هوش مصنوعی می‌تواند به مراکز تماس با ارائه خدماتی که می‌تواند سریع‌تر، یکپارچه‌تر و شخصی‌تر از همیشه باشد، به ارتفاعات جدیدی کمک کند.
  • هوش مصنوعی می‌تواند به عوامل خدمات مشتری کمک کند تا در زمان صرفه‌جویی کنند و اطلاعات حیاتی را در اختیار آن‌ها بگذارند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا تجربیات واقعاً شخصی‌سازی شده را به مشتریان ارائه دهند
lazy

نتیجه گیری

در نتیجه این مقاله در سایت فروشگاه اینترنتی ناوان می‌توان گفت که، هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک تغییر دهنده بازی برای خدمات مشتری است. از خودکارسازی کارهای ساده گرفته تا ارائه بینش‌های بی‌درنگ و شخصی‌سازی تعاملات، هوش مصنوعی پتانسیل بهبود تقریباً هر جنبه‌ای از تجربه مشتری را دارد. کسب‌وکارهایی که هوش مصنوعی را در استراتژی خدمات مشتری خود به کار می‌گیرند، می‌توانند انتظار کاهش زمان‌های انتظار، افزایش رضایت مشتری، بهبود کارایی نماینده و در نهایت افزایش سودآوری را داشته باشند. با ادامه پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، می‌توانیم انتظار راه‌حل‌های نوآورانه‌تر و مؤثرتر را برای چالش‌های خدمات مشتری ببینیم. برای کسب‌وکارهایی که به دنبال رقابت در دنیای امروز هستند، پذیرش هوش مصنوعی در خدمات مشتری دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است.

دیدگاهتان را بنویسید