

آنچه خواهیم خواند
7 تکنیک فروش محصولات گران قیمت
تکنیک فروش محصول
فروش یک محصول با قیمت بالا میتواند برای اکثر مشاغل چالش برانگیز باشد، بهخصوص زمانی که رقیبان همان محصول یا خدمات را به قیمت بسیار پایینتر به بازار عرضه میکنند. بنابراین، اغلب اوقات، زمانی که یک کسب و کار میخواهد محصولات گران قیمت بفروشد، یکی از پرسش هایی که میپرسند این است که چگونه محصولات با قیمت بالا را بفروشیم؟
پاسخ این است: در مورد قیمتی که برای محصولات خود میخواهید مذاکره کنید. همانطور که خواندیم موضوعی که امروز مورد بحث قرار میدهیم چگونگی فروش محصولات گرانقیمت و تجملاتی میباشد. اگر شما هم در این مورد با چالشهایی مواجه هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.
آنچه از پیشروی شما میگذرد درمورد " 7 تکنیک فروش محصولات گران قیمت " است، ما در فروشگاه اینترنتی ناوان امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام مشتریان باشیم که، قصد دارند از فروشگاه ناوان خرید کنند.
چگونه محصول گرانقیمت را بفروشیم؟
همه ما میدانیم که اقلام با قیمت بالا بر اساس ظاهر، ارزش و کیفیت آنها قضاوت میشود. زمانی که مشتریان در حال تصمیمگیری هستند، چیزهای زیادی در سرشان میگذرد. علاوه بر این، مشتریان نیز انگیزههای متفاوتی دارند. در پایان وقتی مردم محصولی را نمیخرند، قیمت بالا را مقصر میدانند. با این حال، چنین دلیلی فقط به این معنی است که باید در تاکتیکهای فروش خود تجدید نظر کنید. برای فروش محصولات با قیمت بالا، بهجای قیمت، روی ارزش آن کالا تمرکز کنید. محصولات خود را بر اساس ارزش آنها قیمتگذاری کنید. نیازی به ارائه تخفیفهای غیر ضروری نیست تا مشتریان شما نسبت به قیمت اعتراض نکنند.
با این حال، هیچ ترفند سریعی درمورد فروش کالاهای گران قیمت وجود ندارد. ما 7 نکته برتر درمورد نحوه فروش محصولات با قیمت بالا را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. علاوه بر این، چالشهای فروش محصولات گرانقیمت و البته راههایی برای غلبه بر آنها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
ما معتقدیم که اگر قیمت محصول شما برای چیزی که ارائه میدهید درست باشد، مجبور نیستید قیمت خود را کاهش دهید. اجرای رویکرد مناسب برای قیمت گذاری، کلید افزایش آمادگی شما برای فروش محصولات گران قیمت است.
7 تاکتیک موثر در نحوه فروش محصولات با قیمت بالا
7 تاکتیک موثر در نحوه فروش محصولات با قیمت بالا
اگر محصول شما در بازار به خوبی فروش نمیرود، ممکن است قیمت اولین چیزی باشد که بررسی میکنید. با این حال، معمولاً دلیل اصلی این نیست که کالاهای شما از قفسههای فروشگاه خارج نمیشوند. (به دلیل فروش پایین، محصولات مدتها در قفسهها باقی میمانند)
در اینجا چند روش هوشمندانه برای فروش محصولات با قیمت بالا به بازار بدون تسلیم شدن از قیمت آورده شده است:
1) در مورد مشتریان بالقوه خود ذهن باز داشته باشید
تصور نکنید که مشتریان بالقوه قصد خرید محصولات گران قیمت را ندارند. به یاد داشته باشید، حتی مقتصدترین افراد هم هر از چند گاهی به خرید محصولات با ارزش یا تجملاتی فکر میکنند. از رویکرد درست استفاده کنید و ببینید چگونه میتوانید هر مشتری بالقوه را به یک فروش سودآور تبدیل کنید.
2) مزایا/ارزش محصول خود را ارائه دهید
مردم معمولا چیزهایی را میخرند که بیشترین ارزش را به آنها بدهد. بنابراین، تمام مزایا یا ارزشهایی را که محصول شما ارائه میدهد فهرست کنید. بهطوری که مشتریان بدانند با خرید محصول شما چه چیزی به دست خواهند آورد. حتی در این مورد میتوانید لیستی از مقایسه محصول خود با محصولات مشابه آن در بازار تهیه کنید. مشتریان خود را از زمان، تلاش و منابع صرف شده برای ایجاد این کالا آگاه کنید. زمانی که به مشتریان خود بگویید چهچیزی آن را ارزشمند میکند، محصول چیزی فراتر از یک کالا میشود. مشتریان واقعاً نمیخواهند هزینه بالایی بپردازند. با این حال، آنها همچنین نمیخواهند محصولاتی با ارزش بالا را از دست بدهند.
3) از ارائه تخفیف خودداری کنید
اگر محصولات درجه یک میفروشید، از تخفیفها دوری کنید. چرا؟ شما محصولی با قیمت بالا به بازار عرضه میکنید، بنابراین برای قیمت بالا و درجه یک بودن محصولاتتان قطعا دلایلی هم خواهید داشت. توجه داشته باشید، محصولات دارای تخفیف معمولاً حال و هوای ارزانتری دارند، حتی محصولات پرمصرف. مطمئناً داشتن رقبا در این زمینه اجتناب ناپذیر است. بههمین دلیل، تخفیف راههای خوبی برای جذب مشتریان جدید و خوشحال کردن مشتریان قدیمی هستند. با این حال، هنگامی که یک مشتری بالقوه بهتازگی مذاکره و درخواست تخفیف میکند، در مقابل وسوسه مقاومت کنید! شما کالاهای باکیفیت ارائه میکنید و قیمت آن ارزش محصول را تعریف میکند. ارائه تخفیف فقط به دلیل رقابت، کیفیت محصول را تضعیف و در چشم مشتری بیکیفیت میکند. با این وجود، اگر هنوز میخواهید راههایی برای خوشحال کردن مشتریان خود بیابید، به آنها تخفیف بدهید. اما نه تخفیف روی قیمت محصولتان! بلکه به آنها پیشنهاد دهید، بهعنوان مثال: حمل و نقل رایگان. این تنها راه برای فروش یک محصول با قیمت بالا بدون کاهش قیمت آن است. اگر دلیلی جز رقابت وجود ندارد، دلیل موجهی ارائه دهید و سپس دلیل خود را بهصورت روشن به مشتریان خود اطلاع دهید.

4) از استراتژی موقعیت یابی محصول استفاده کنید
اغلب اوقات، تصور اینکه مشتریان چگونه محصول گران قیمت شما را پس از عرضه در بازار یا توسط شرکت شما دریافت خواهند کرد، دشوار است. استراتژی موقعیتیابی محصول یعنی بفهمیم مردم یا مشتریان در بازار چگونه درمورد محصول عرضه شده فکر خواهند کرد،. توجه داشته باشید که درک این استراتژی در موقعیتیابی جایگاه محصول در بازار کمک زیادی خواهد کرد. تنها بخش از موقعیتیابی محصول که اهمیت دارد، درک مشتری از محصول است. بنابراین، اگر مشتری حتی به محصول شما فکر نکرده باشند، محصول شما با قیمت بالا آن موقعیت را بهدست نمیآورد. استفاده از استراتژی موقعیتیابی محصول به شما کمک میکند دو چیز را درک کنید: "محصول شما امروز کجاست" و "کجا برای محصولتان ایده آل است". به این معنا که استراتژی موقعیتیابی محصول، موقعیت محصول شما را از A (جایی که محصول شما امروز است) به B (جایی که در حالت ایدهآل خواهد بود) میرساند.
5) از قیمت گذاری عجیب و غریب خودداری کنید
از قیمت گذاری عجیب و غریب اجتناب کنید، بهجای آن از قیمتهای گرد استفاده کنید. قیمتهای عجیب و غریب یا استفاده از قیمتهایی که به 9 یا 5 ختم میشوند، مانند 599 تومان به جای 600 تومان، باعث میشود محصولات ارزان تر به نظر برسند. اگرچه قیمت گذاری عجیب و غریب برای برخی از محصولات موثر است، اما اگر بخواهید از ارزش و جایگاه محصولتان کم نشود، از این روش پرهیز کنید. قیمتهای گرد احساس لوکس بودن را ایجاد میکنند درحالی که قیمتهایی که با 0.99 خاتمه مییابند، حس یک معامله ارزانتر را القا میکنند. به برندهای لوکس توجه کنید، آنها به قیمتهای بالا و گرد شده پایبند هستند.
6) فهرست محصولات از گرانترین تا ارزانترین
موثرترین استراتژی این است که محصولات خود را به ترتیب از گرانترین تا ارزانترین کالاها، فهرست کنید. دلیل این است که وقتی مشتری ابتدا گرانترین کالا را میبیند، گزینههای بعدی با قیمت ارزانتر برای مشتری معقول به نظر میرسد. با این حال، اگر با اقلام ارزان شروع کنید و به تدریج محصولات با قیمت بالا را نشان دهید، مشتری احساس میکند که قیمتهای شما با حرکت به آخر لیست گرانتر میشود.
7) سبد محصولاتتان را افزایش دهید
درصورت ارائه محصولات مرتبط میتوانید میزان فروش را افزایش دهید. بهعنوان مثال اگر فعالیت شما در زمینه تولید خودرو میباشد میتوانید با فروش لوازم یدکی خودرو، لوازم تزیینی و... فروش خود را بهطور چشمگیری توسعه ببخشید و برای سازمان خود، سود بیشتری بههمراه داشته باشید.
چالش های فروش محصولات با قیمت بالا (و نحوه غلبه بر آنها)
برای کسب و کارهایی که محصولات را با قیمت بالا به ارزش صدها میلیون یا حتی با قیمتهای چندین رقمی دلهرهآور میفروشند، شرکتها قبل از اینکه بتوانند مشتریان را متقاعد به خرید یک کالای گران قیمت کنند، باید بر موانع متعددی که بر سر راه آن قرار دارد غلبه کنند. برندها هنگام فروش یک محصول با قیمت بالا با سه معضل عمده روبرو هستند. بیایید درمورد سه چالش اصلی و چند راه حل که فروش محصولات سطح بالا را آسانتر میکند بحث کنیم:
وحشت از قیمت بالا (شوک برچسب قیمت)
اغلب اوقات، مشتریان وقتی قیمتی را میبینند که فراتر از منطقه امن عادی آنها است، عقب مینشینند. برای برخی از خریداران، رها کردن یک محصول تنها بر اساس قیمت آن آسانتر از بحث بر سر قیمت آن است. اکثر مردم با دیدن یک کالای گران قیمت به خود میگویند : "من توان خرید آن را ندارم" یا " خیلی گران است... بسیار فراتر از بودجه من است."
اگر پیشنهاد قوی و قانع کنندهای نداشته باشید، به سرعت علاقه و توجه مشتریان را از دست خواهید داد. بنابراین برندها باید از تخفیف انتخابی و استراتژیک استفاده کنند. شرکتها نباید قیمتها را به گونهای کاهش دهند که به یکپارچگی برند آنها لطمه وارد کند.
هزینههای جذب مشتری بالاست
بسیاری تصور میکنند که محصولات گرانتر دارای حاشیه سود بالاتری هستند که منجر به بودجه بازاریابی بهتر میشود. متأسفانه، رقابت در بازار کالاهای لوکس شدید است و رقبای شما به خوبی آماده شدهاند و با کمال میل برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، هزینه بیشتری را صرف بازاریابی مستقیم خواهند کرد.
چه کاری باید انجام دهید؟
بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای تبلیغات تاثیرگزار سرمایه گذاری کنید. با انجام این کار، نتایج ترکیبی را در مقایسه با تراکنشهای یکباره به ارمغان میآورید. تکنیکهای هوشمند برای پرورش مخاطبان دائماً در حال رشد است، مانند: بازاریابی محتوا از طریق ایمیل و رسانههای اجتماعی و... .
ارتباط میان نام تجاری و قیمت
شما باید بیش از مزایای محصول خود، مزایای منحصر به فرد ارائه شده و ارزشهای کسبوکار را به اشتراک بگذارید تا به مشتریان کمک کنید در ابتدا به قیمت فکر نکنند و موارد مهمتری پیش روی آنها باشد.
برای برخی از مشتریان، دیدن (افرادی که فقط به ظاهر قضایا اهمیت میدهند) کافی است. بنابراین، نظرات و بازخوردهای خوب مشتریان دیگر، قدردانی از محصول شما با قیمت بالا را بسیار آسانتر میکند. فروش محصولات با قیمت بالا به معنای امتحان کردن این است که چهچیزی موثر است و چهچیزی موثر نیست. مشاهده کنید که سایر برندهای لوکس چه میکنند، بهعنوان مثال، چگونه قیمت گذاری میکنند و از تصاویر بصری در توضیحات محصول استفاده میکنند. شاید موارد مفیدی پیدا کنید که بتوانید در بازاریابی محصول خود نیز از آن استفاده کنید.
به یاد داشته باشید تکنیکهای فروش و قیمتگذاری که برای کسب و کاری که عطر میفروشد کارآمد است، ممکن است برای کسب و کاری که لوازم خانگی میفروشد کارساز نباشد. بازار هدفهای دیگر هم همینطور. نکته اصلی این است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند.
تمرکز بر ارزش را در اولویت قرار دهید، در درجه دوم نام تجاری. برخی از کسب و کارها فکر میکنند که شهرت نام تجاری آنها مستلزم قیمت بالاتر است. در حالی که این درست است که شهرت برند شما ممکن است قدرت را حفظ کند. با این حال، وقتی صحبت از مذاکره بر سر قیمت میشود، ارزشی که برند شما برای برآورده کردن نیازهای صریح و ضمنی مشتری ارائه میدهد، قدرت بیشتری دارد. در صورت امکان، از مشتریان بالقوه ارزشی را که از محصول شما دریافت کردهاند یا انتظار دارند از محصول شما در مقابل رقبای شما دریافت کنند، بپرسید.

نتیجه گیری
یکی از رایجترین پرسشهایی که از ما پرسیده میشود این است که چگونه محصولات با قیمت بالا را بفروشیم، در حالی که به نظر میرسد تنها چیزی که برای رقبای شما اهمیت دارد قیمت پایین است. همیشه مشتری خود را در ذهن داشته باشید، شما در حال عرضه محصولات گران قیمت هستید و هنوز نمیدانید مشتریان شما چه واکنشی نسبت به آنها نشان خواهند داد. شاید آنها را دوست داشته باشند و شاید هم نخواهند. شاید آنها برای قدردانی از محصولات شما به کمی توضیحات بیشتر و متقاعد کردن نیاز داشته باشند. فروش یک تلاش مشارکتی است که در آن به مشتریان کمک میکنید راه حلی پیدا کنند که مشکلات/نیازهای آنها را حل کند و آنها را خوشحال کند. گرانتر بودن همیشه کمک میکند، حتی اگر فقط ۲ تا ۳ درصد از رقیبانتان گرانتر باشید، ارزش بیشتر را در اذهان عمومی برای شما فراهم میکند. بنابراین، به نوعی، همیشه محصولات خود را حتی اندکی گرانتر کنید. امیدوارم این مقاله برای کسب و کارتان مفید واقع شود. با تشکر که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.