آنچه خواهیم خواند
برون سپاری مرکز تماس – مزایا، معایب و بهترین روش ها
همانطور که پایگاه مشتری شما رشد می کند، تماس ها برای پرس و جو و پشتیبانی افزایش می یابد. بنابراین شما باید راهی بیابید تا به نیازهای مشتری توجه کنید بدون اینکه مانع از سایر عملیات تجاری شوید. شما می توانید با برون سپاری مرکز تماس به آن دست پیدا کنید. مشاور فوربس این مقاله را آماده کرده است تا به شما نشان دهد برون سپاری مرکز تماس چیست، چگونه کار می کند، مزایا و معایب آن، و چگونه می تواند به افزایش رضایت مشتری و ارتقای کسب و کار شما کمک کند.
آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد " برون سپاری مرکز تماس - مزایا، معایب و بهترین روش ها " است، ما در فروشگاه اینترنتی ناوان امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام مشتریان باشیم که، قصد دارند از فروشگاه ناوان خرید کنند.
برون سپاری پشتیبانی مشتری
برون سپاری مرکز تماس به واگذاری وظایف پشتیبانی مشتری شما به یک مرکز تماس خارجی یا تیم تماس اشاره دارد که از طرف شما تماس ها، نظرسنجی ها و سایر عملیات خدمات مشتری را انجام می دهد. تیم شخص ثالث ممکن است در محل شما یا خارج از کشور باشد.
به جای اینکه کارمندان شما از طریق بخش خدمات مشتری روی پشتیبانی مشتری کار کنند، یک گروه بیرونی وجود دارد که تمام عملیات لازم را برای شما انجام می دهد. میتوانید وظایف خاصی را برونسپاری کنید یا از آنها بخواهید هر کاری که با تماسهای مشتری مرتبط است را به عهده بگیرند.
برون سپاری مرکز تماس به کسب و کارها اجازه می دهد تا منابع خود را بر روی محصولات و خدماتی که برای آنها راه اندازی شده اند متمرکز کنند. زمان بیشتری برای توسعه محصول، بازاریابی، فروش و سایر عملیات های تجاری ضروری در اختیار شما قرار می دهد.
مزایای برون سپاری مرکز تماس
برون سپاری مرکز تماس چندین مزیت از جمله کمک به شما برای صرفه جویی در زمان و هزینه و بهبود رضایت مشتری را فراهم می کند که حفظ مشتری را افزایش می دهد. مزایای اصلی شما از برون سپاری مرکز تماس آورده شده:
1. گرانتر است
یک مرکز تماس برون سپاری، عملیات تماس شما را مدیریت می کند. بنابراین، برون سپاری مرکز تماس به شما کمک می کند پولی را که در غیر این صورت برای اجاره دفتر، هزینه های زیرساخت، خرید تجهیزات، تعمیر و نگهداری تسهیلات، سرمایه گذاری فناوری و استخدام و آموزش نمایندگان خدمات مشتری استفاده می کنید، صرفه جویی کنید.
2. این تجربه مشتری را بهبود می بخشد
مشتریان از دریافت پاسخ سوالات خود و حل مشکلات هر زمان که بخواهند لذت می برند. از آنجایی که یک تیم اختصاصی برای ارائه خدمات به مشتریان 24 ساعته در طول سال وجود دارد، مشتریان از پشتیبانی شبانه روزی برخوردار می شوند که مشاغل محلی به سختی می توانند به تنهایی از عهده آن برآیند.
حتی زمانی که کسب و کار شما برای یک روز تعطیل است، برون سپاری مرکز تماس تضمین می کند که فرصت ها را از دست ندهید.
3. امکان دسترسی به پشتیبانی متخصص را فراهم می کند
برون سپاری مرکز تماس با شبکه ای از کارکنان پشتیبانی آموزش دیده ارائه می شود که می توانند نیازهای مشتری را برطرف کنند. این نمایندگان با توانایی فنی برای بهبود روابط با مشتری آموزش دیدهاند و می توانند با سرعت به سوالات پاسخ دهند.
همچنین، مراکز تماس به دادهها و ابزارهای پیشرفته برای تجزیه و تحلیل دسترسی دارند که میتواند به رشد مشتری و توسعه عمومی کسبوکار شما کمک کند.
4. حفظ مشتری را افزایش می دهد
با برون سپاری مرکز تماس، شرکت شما پشتیبانی مشتری خود را به گروه گسترده تری توسعه و در نتیجه تولید سرنخ و تبدیل مشتری شما را افزایش می دهد. از آنجایی که کارگزاران مرکز تماس برای مشتریان شما در دسترستر و گاهی بومی هستند، میتوانید به شیوهای که آنها متخصص هستند به مشتریان بیشتری رسیدگی کنید، که باعث بهبود ارتباط با مشتری و وفادار نگه داشتن مشتریان به برند شما میشود. همچنین، شما سرنخ های واجد شرایط بیشتری به دست خواهید آورد و سود خود را به عنوان یک شرکت افزایش خواهید داد.
معایب برون سپاری مرکز تماس
برون سپاری مرکز تماس به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید و رضایت مشتری را بهبود ببخشید، اما با چند اشکال نیز همراه است. در اینجا عمده ترین آنها هستند.
1. از دست دادن همکاری و کنترل
از آنجایی که نمایندگان مرکز تماس در سازمان شما نیستند، برون سپاری مرکز تماس مانع همکاری بین تیم پشتیبانی و سایر تیم ها، مانند تیم های فروش و بازاریابی می شود. همچنین، از آنجایی که آژانس هر کسی را که مناسب میداند استخدام میکند، کنترلی بر افرادی که مسئول خدمات مشتریان خود هستند، ندارید. اینها افرادی هستند که ممکن است آنها را برای سازمان خود تأیید نکرده باشید.
2. کمبود دانش صنعت
مراکز تماس برون سپاری اغلب به شرکت های مختلف مراجعه می کنند، بنابراین ممکن است در صنعت شما تخصص نداشته باشند. همچنین، از آنجایی که آنها با شرکت شما کار نمی کنند، اغلب دانش محدودی در مورد ارزش ها و اهداف شرکت شما دارند. در حالی که برای رسیدگی به مسائل مشتری آموزش دیده اند، ممکن است دانش کافی درباره محصول نداشته باشند، که اغلب بر نحوه رسیدگی به تماس های پیچیده تاثیر می گذارد.
3. عدم وجود بازخورد
بسیاری از کسبوکارها وقتی مشتریان بازخورد یا شکایات خود را در مورد بخشهای خاصی از خدماتشان به اشتراک میگذارند، متوجه میشوند که چگونه محصولات خود را بهبود بخشند. در حالی که برون سپاری مرکز تماس آمار پرس و جوهای پردازش شده و مشکلات حل شده را به شما می دهد، به احتمال زیاد اطلاعات مربوط به نیازهای واقعی مشتریان را از دست خواهید داد، در نتیجه مانع از تحول کسب و کار خود می شوید.
هزینه برون سپاری مرکز تماس
هزینه برون سپاری مرکز تماس به محل نمایندگی و خدمات مورد نیاز شرکت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، در حالی که یک نماینده در هند یا پاکستان به طور کلی 6 تا 9 دلار در ساعت دریافت می کند، یکی در ایالات متحده 26 تا 30 دلار در ساعت برای خدمات اولیه دریافت می کند. افرادی که دارای مهارت های خاص هستند، مانند پرستاران ثبت نام شده و نمایندگان بیمه دارای مجوز در همان کشور، از شما می خواهند، 30 تا 50 دلار در ساعت برای تماس های ورودی بپردازید.
به خاطر داشته باشید که آژانس های مرکز تماس فقط برای زمان تولید خود که 85 درصد در ساعت است، حقوق دریافت می کنند. این بدان معناست که شما فقط 21.25 دلار در ساعت برای یک نماینده برون سپاری شده به جای 25 دلاری که به یک کارمند در شرکت خود می پرداختید، پرداخت خواهید کرد. این تفاوت به تنهایی باعث صرفه جویی 15 درصدی در دستمزد کارکنان شرکت شما می شود.
برون سپاری مرکز تماس
- مراکز تماس پنج ستاره
این مرکز تماس، تماس های ورودی و خروجی و مشاوره را ارائه می دهد. به ویژه برای خدمات خروجی خود، از جمله فروش و فروش متقابل، تماس سرد، استخدام، جذب سرمایه، تحقیقات بازار و نظرسنجی، یادآوری پرداخت و پیگیری پست مستقیم مورد توجه قرار گرفته است. همچنین می توانید از مرکز تماس بخواهید کمپین های شخصی سازی شده را اجرا کند.
مراکز تماس پنج ستاره به صورت سفارشی برای نیازهای تجاری منحصر به فرد شما ساخته شده است، بنابراین شما می توانید تنها عملکرد مورد نیاز خود را انتخاب کنید—بدون نیاز به پرداخت هزینه برای خدمات استفاده نشده. - پاسخ جهانی
Global Response علاوه بر ارائه خدمات مرکز تماس، با پاسخ صوتی تعاملی (IVR)، پشتیبانی از ایمیل و چت، نظارت بر رسانه های اجتماعی و انجام سفارش، به کسب و کارها کمک می کند. انتخاب این شرکت برای برون سپاری مرکز تماس به این معنی است که از فناوریهایی لذت خواهید برد که گزارش دادههای همزمان را ارائه میکنند و به شما امکان میدهند با عملیات کسبوکارتان یکپارچه شوند تا وظایف را به طور مؤثر انجام دهید. - برو جواب بده
Go Answer از طریق چندین روش از جمله چت زنده، ایمیل و پیامک با مشتریان تعامل دارد. این نمایندگان 24 ساعته در دسترس هستند تا به پیام ها و نامه های صوتی مشتریان در سراسر جهان پاسخ دهند. آنها از برنامه Go Answer برای دریافت اعلانها و بهروزرسانیهای همزمان در دستگاههای تلفن همراه خود استفاده میکنند تا بتوانند بدون تأخیر به مشتریان شما رسیدگی کنند. - تله دایرکت
TeleDirect که برای مشاغل در هر اندازه مناسب است، خدمات مرکز تماس را 24/7 در طول سال ارائه می دهد. خدمات ورودی مانند پردازش سفارش، صلاحیت سرنخ و پشتیبانی فنی و همچنین خدمات تماس خروجی را دریافت خواهید کرد. خدمات تماس خروجی TeleDirect شامل انجام تحقیقات و نظرسنجی بازار، تنظیم قرار ملاقات، ایجاد سرنخ، ثبت رویدادها و حفظ مشتری است. - خط پایین
برون سپاری مرکز تماس روشی هوشمندانه برای رسیدگی به تماس های ورودی و خروجی است به گونه ای که مشتریان شما را راضی نگه می دارد و در عین حال شما را از، از دست دادن تمرکز بر فعالیت های تجاری اصلی خود باز نمی دارد. با این حال، مهم است که در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شرکت شما به آن نیاز دارد یا نه، مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و به موارد محبوب موجود برای مشاغل نگاه کنید.
نتیجه گیری
برونسپاری مرکز تماس: یک دوراهی میان صرفهجویی در هزینه و بهبود تجربه مشتری
برونسپاری مرکز تماس، به عنوان روشی برای بهینهسازی عملیات و افزایش رضایت مشتری، در سالهای اخیر توجه بسیاری از کسبوکارها را به خود جلب کرده است. همانطور که در مقاله بررسی شد، این رویکرد مزایای متعددی از جمله کاهش هزینهها، افزایش دسترسی به پشتیبانی 24/7 و بهبود کیفیت خدمات را به همراه دارد. با واگذاری وظایف پشتیبانی مشتری به مراکز تماس تخصصی، کسبوکارها میتوانند تمرکز خود را بر روی هسته اصلی فعالیتهایشان قرار دهند و در نتیجه به رشد و توسعه پایدار دست یابند.
با این حال، برونسپاری مرکز تماس خالی از عیب نیست. از دست دادن کنترل بر تعاملات با مشتری، کمبود دانش تخصصی در مورد محصولات و خدمات، و فقدان بازخورد مستقیم از مشتریان، از جمله چالشهایی هستند که کسبوکارها ممکن است با آنها مواجه شوند.
در نهایت، تصمیمگیری در مورد برونسپاری مرکز تماس به عوامل مختلفی از جمله اندازه کسبوکار، ماهیت محصولات و خدمات، بودجه و اهداف استراتژیک بستگی دارد. کسبوکارهایی که به دنبال بهبود کیفیت خدمات مشتری، کاهش هزینهها و افزایش انعطافپذیری هستند، ممکن است از برونسپاری مرکز تماس بهرهمند شوند. با این حال، قبل از اتخاذ تصمیم، لازم است مزایا و معایب این رویکرد به دقت سنجیده شود و با توجه به نیازهای خاص کسبوکار، بهترین ارائه دهنده خدمات انتخاب گردد.