مزیت تجاری کنفرانس ویدیویی
ویدیو کنفرانس فرصت های بی شماری را برای کسب و کارها فراهم می کند. این فناوری در هر صورتی، چه درگیر کردن کارکنان از راه دور، همکاری در بخش ها و مکان ها، مصاحبه با نامزدهای شغلی یا مدیریت تامین کنندگان باشد، کارآمد، مقرون به صرفه و مقیاس پذیر خواهد بود.
در ادامه، به ده مزیت ملموس نرم افزار کنفرانس ویدیویی و کاربردهای بالقوه آن برای کسب و کار شما، عمیق تر می پردازیم.
1) جذاب تر از کنفرانس صوتی است:
شرکتکنندگان در کنفرانسهای صوتی تمایل دارند به منطقهای در بیرون و در حالت چندوظیفهای انجام دهند، زیرا احساس میکنند ارتباطشان با سایر اعضای جلسه قطع شده است. با این حال، با ویدیو، فشاری برای حفظ "ارتباط چشمی مجازی" وجود دارد که به سطوح عالی تعامل تبدیل می شود. هنگامی که هر یک از اعضای کنفرانس قابل مشاهده است، شما تمایل دارید از مهارت های ارتباطی که همه ما در مکالمات رو در رو تمرین کرده ایم استفاده کنید.
2) کارآمد است:
کاهش زمان رفت و آمد یکی از واضح ترین اما قابل توجه ترین مزایای ویدیو کنفرانس است. جلسات حضوری با تامین کنندگان، مشتریان و دفاتر ماهواره ای می تواند ساعات ارزشمندی از روز شما را به خود اختصاص دهد. حتی یک جلسه یک ساعته میتواند به سرعت یک صبح کامل را در هنگام محاسبه زمان سفر به صبح برساند و آن را به یک فعالیت خستهکننده و ناکارآمد تبدیل کند. و اگر پایداری در سازمان شما الزامی است، کنفرانس از راه دور جایگزین بسیار سبزتری نسبت به جلسات حضوری است..
3) در هزینه سفر صرفه جویی می کند:
سفر نه تنها زمان بر است، بلکه گران است. مردم اغلب مسافت های زیادی را برای آموزش، کنفرانس ها و جلسات کاری طی می کنند و در بیشتر موارد، این ارتباطات حضوری را می توان از طریق ویدیو کنفرانس انجام داد. پولی را که برای سفر کاری خرج می کنید پس انداز کنید و آن را در اولویت های کاری دیگر قرار دهید.
4) ارتباطات را بهبود می بخشد:
تحقیقات نشان داده است که انسان اطلاعات بصری را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به متن و صدا پردازش می کند. بنابراین، هنگامی که جلسه ای از طریق ویدیو کنفرانس دارید، شرکت کنندگان اطلاعات بیشتری نسبت به زمانی که جلسه را از طریق صوتی برگزار می کردند، حفظ می کنند و به طور موثرتری آن را درک می کنند.
5) تیم ها را به هم متصل می کند:
تیم ها به دلایل مختلف از نظر جغرافیایی به طور فزاینده ای از هم جدا می شوند. فریلنسرها (آزادکارها) و حتی کارکنان دائمی ممکن است از خانه کار کنند، برخی از آنها پیمانکارانی هستند که از قاره های دیگر کار می کنند و برخی صرفاً برای اهداف تجاری در جاده هستند. اما زمانی که میتوانید تیم خود را از طریق کنفرانس ویدیویی، چه برای جلسات منظم و چه برای معاینات فوری، دور هم جمع کنید، فواصل بسیار مهم نیست.
6) بهره وری را بهبود می بخشد:
آیا نیاز به یک پاسخ سریع برای یک سوال یا مشکل خود دارید؟ به جای ارسال ایمیل به همکار خود و امید به پاسخ فردا، برای یک مکالمه کنفرانس ویدیویی سریع وصل شوید و از عملکرد اشتراکگذاری صفحه برای ادامه پروژه خود استفاده کنید.
7) حضور و غیاب را بهبود می بخشد:
هماهنگ کردن برنامه های شلوغ و گرد هم آوردن کارکنان برای جلسات حضوری اغلب چالش برانگیز است. کنفرانس ویدیویی نوعی انعطاف پذیری را امکان پذیر می کند که می تواند نرخ حضور در جلسه را افزایش دهد و بحث را برای غیر شرکت کنندگان ضبط کند.
8) ساختار بیشتری برای جلسات فراهم می کند:
از آنجایی که افراد از مکانهای مختلف تماس میگیرند، زمان شروع و پایان کنفرانسهای ویدیویی معمولاً قبل از شروع تماس به خوبی مشخص میشود. این به معنای مکالمه بیکار کمتر و بهرهوری بیشتر در طول زمان اختصاص داده شده است. زمانی که می دانید جلسه باید به موقع تمام شود، به احتمال زیاد از یک دستور کار استفاده می کنید و به آن پایبند هستید.
9) به حفظ کارکنان کمک می کند:
بر کسی پوشیده نیست که تعادل خوب کار و زندگی برای حفظ کارمندان ضروری است. تحرک و انعطافپذیری ارائه شده توسط کنفرانس ویدیویی به افراد کنترل بیشتری بر روزهای کاری خود میدهد و این منجر به بهبود نگهداری میشود. همچنین میتوانید زمانی که کارگران از راه دور میتوانند به طور منظم با همکاران خود ارتباط برقرار کنند، احساس ارتباط بیشتر و بخشی از تیم را حفظ کنید.
10) مزیت رقابتی پایدار به شما می دهد:
وقتی همه این مزایا را در کنار هم در نظر بگیرید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه ویدیو کنفرانس یک مزیت رقابتی قوی برای کسب و کار شما ایجاد می کند. با هزینه های کمتر، افزایش اتحاد تیم و جلسات سازنده تر، می توانید بسیاری از وظایف فعلی خود را ساده کنید و همزمان همکاری را افزایش دهید.
خدمات کنفرانس ویدیویی دارای مزایای بسیاری است. در کسب و کارها، آنها می توانند بهره وری را در بین کارمندان افزایش دهند و همچنین روشی بهبود یافته برای برقراری ارتباط و تعامل با همکاران، شرکا و مشتریان ارائه دهند. برای کسب و کارها، مزایای ملموس ویدیو کنفرانس شامل هزینه های کمتر سفر به ویژه برای آموزش کارکنان - و کوتاه شدن زمان جلسات و پروژه در نتیجه بهبود ارتباطات بین اعضای تیم است. کسب و کارها همچنین می توانند درآمد خود را از طریق جلسات فروش مجازی با کیفیت بالاتر افزایش دهند.
مزایای نامشهود کنفرانس ویدیویی شامل جلسات کارآمدتر با تبادل ارتباطات غیرکلامی و احساس قوی تر جامعه در بین مخاطبین تجاری، هم در داخل و هم بین شرکت ها و همچنین با مشتریان است.
در سطح شخصی، ارتباط چهره به چهره شرکت کنندگان را قادر می سازد تا حس آشنایی قوی تری را با افرادی که ممکن است هرگز به صورت حضوری ملاقات نکنند، ایجاد کنند. از زمان شروع همهگیری ویروس کرونا، بسیاری از شرکتها اکنون از کنفرانس ویدیویی برای فعالیتهای جامعهسازی و گردهماییهای اجتماعی، از جمله آموزش و یادگیری، فعالیتهای سلامت و تندرستی، ساعات شاد و بازیها استفاده میکنند.